Loyaal

Loyaal

Gepubliceerd: 3 maart 2021, 15:38

LOYAAL - De 3e kernwaarde van HOBIJ die we dit jaar naar voren willen brengen.

Loyaliteit is een waardevol sentiment binnen elke groep mensen. Zowel privé als ook zakelijk. Het komt voort uit het gevoel ergens bij te horen; een sportclub, de hobbyclub maar natuurlijk ook de familie. Mensen zijn en blijven kuddedieren en voor een bedrijf is het dan ook zaak om die kudde te creëren. Familiebedrijven hebben wat dat betreft een streepje voor, want die zijn gestart vanuit de kudde - ze moeten er alleen voor zorgen dat de nieuwe aanwinst het familiegevoel gemakkelijk over kan nemen en dat loyaliteit een automatisch gevolg is van dezelfde waarden, normen en gevoel van verantwoordelijkheid. Je kunt dat in de volksmond ook de “klik” noemen. Die is er, of niet natuurlijk.

HOBIJ is een familiebedrijf en dat merk je duidelijk in de manier waarop de organisatie aangestuurd wordt - eerlijk, to the point en met een open agenda.

Trouwens, en dat is een sympathiek weetje - het hoofdkantoor van HOBIJ is gevestigd in het oude ABN AMRO gebouw in Veghel waar de vader van oprichter Han van Horen maar liefst 40 jaar werkzaam was. Toen het kantoor te koop werd aangeboden, twijfelde Han geen moment en kocht hij het. Prachtig hoe zaken soms lopen, en hoe familie lijnen elkaar weer tegenkomen.

Mensen die het familiegevoel waarderen, voelen de klik, stellen zich direct loyaal op en blijven langer dan mensen met andere wensen en ambities. En dat is logisch. Ook in de privé-sfeer klikt het in sommige families of schoonfamilies beter dan in andere. En natuurlijk weten we van te voren niet of iemand binnen onze cultuur past, maar we communiceren altijd wel waar we voor staan, waar we in geloven en waar we naar toe willen. Nieuwe collega’s, of collega’s in spé kunnen dan zelf beslissen of ze onderdeel uit willen maken van de HOBIJ kudde. En als ze daarvoor kiezen, kunnen ze rekenen op onze loyaliteit. Want, zoals Cruyff al zei, “Alleen kun je niks, en samen kun je alles”.

HOBIJ is een familiebedrijf en dat merk je duidelijk in de manier waarop de organisatie aangestuurd wordt - eerlijk, to the point en met een open agenda.