DOELGERICHT

DOELGERICHT

Gepubliceerd: 12 januari 2021, 15:46
Doelgericht is één van onze 6 kernwaarden. Een mooie, al zeg ik het zelf. En zeker in de maand januari een toepasselijke. Want wie stelt er nou geen doelen in januari? Best veel mensen, hoor ik je denken en dat klopt. Maar is het dan ook niet zo dat juist die lieden aan het eind van 2021 ergens zijn waar ze niet per sé hadden willen zijn.

Doelen stellen loont. Zeker als het een streep aan de horizon betreft en geen stip. Dat geeft je meer vrijheid en vrijheid is goed voor de creativiteit. Het zorgt er ook voor dat je zaken laat gebeuren, want niet alles hoeft van te voren te zijn afgebakend. Toeval is wat dat betreft het moment waar voorbereiding en volharding bij elkaar komen. Je moet het alleen wel toestaan.

Hoe dan ook, je moet van start gaan en dat begint met doelgerichte acties om tot een bepaald resultaat te komen. Dat zit ook in onze aard; we zijn evolutiewezens. We houden er van ons te ontwikkelen. We houden ook van resultaten. En daarom is het goed om te weten welke richting we op gaan.

Bij HOBIJ stellen we graag doelen. We willen weten waar we naar toe gaan en waarom. We hebben namelijk een WHY gedefinieerd die er toe doet en we willen zeker zijn dat die ook overeind blijft in het dagelijkse reilen en zeilen. Dat schept duidelijkheid en transparantie. Zaken die zeker tegenwoordig een mooi goed zijn. Flexwerkers weten dan waar ze aan toe zijn. Bedrijven weten wat ze kunnen verwachten en ook HOBIJ medewerkers zitten dan standvastiger in het zadel. En natuurlijk vallen we wel eens van het paard, maar zolang we maar weten waar we naar toe gaan is dat niets anders dan een ervaring waar we beter van worden.

Een van onze doelen voor dit jaar is dat wij onze dienstverlening dusdanig inregelen dat de mensen met en voor wie wij werken zich spontaan als ambassadeur opwerpen. Een behoorlijk uitdagend doel. Het betekent namelijk dat wij verwachtingen zullen moeten overtreffen. En dat betekent weer dat de kwaliteit van hetgeen dat wij leveren “top notch” moet zijn. En daar gaan we dan dus voor!


 

Een van onze doelen voor dit jaar is dat wij onze dienstverlening dusdanig inregelen dat de mensen met en voor wie wij werken zich spontaan als ambassadeur opwerpen.