Sociaal

Sociaal

Gepubliceerd: 2 februari 2021, 14:12

Kernwaarden. Waarden die de kern aangeven van iets, iemand of een organisatie. Het DNA als je wilt. Het bepaalt wie en wat je bent. Zoals een vogel die vliegt; het beestje kan misschien beter of sneller gaan vliegen, maar het zal niet gaan zwemmen.

Bij HOBIJ kennen we 6 kernwaarden en één daarvan is Sociaal. We zijn een sociaal familiebedrijf en dat merk je direct. We zorgen graag goed voor elkaar en geven flexwerkers, klanten en collega’s de ruimte om te ontwikkelen en te ondernemen. Dat werpt zo zijn vruchten af op de korte en lange termijn.

Maar kernwaarden blijven slechts een begrip als je er niets mee doet, en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Je wilt beleving. Je zoekt naar onderscheidende manieren om datgene wat je doet en diegene die je bent te laten zien zodat klanten, medewerkers en het grote publiek jou herkennen. Je moet daarom kernwaarden personaliseren in communicatie, (fysieke) elementen en in gedrag.

Een van de zaken waar vanuit we de kernwaarde “Sociaal” leven in willen blazen is een prettige werkomgeving. Zo zijn we vorig jaar gestart om ons hoofdkantoor in Veghel uit te breiden en vanaf deze week starten we aan de interne verbouwing van onze begane grond en beneden verdieping. We hebben daarbij speciaal gelet op hoe mensen tegenwoordig willen werken. We hebben ons daarom de vragen gesteld, “Wat komt daarbij kijken? Op welke manier ontmoeten mensen elkaar? Hoe kunnen wij daarin faciliteren? En wat is gewoonweg gezellig en inspirerend?”

Met het plan dat er nu ligt, denken wij antwoorden op deze vragen te geven. We denken dat we een prachtige werkplek creëren die collega’s, klanten en flexwerkers fijn kunnen beleven; samen of, gezien de huidige omstandigheden, op gepaste afstand van elkaar.

We nemen je de komende weken graag mee in de ontwikkeling van deze verbouwing en laten je van tijd tot tijd wat updates zien. We zijn benieuwd naar de reacties!

Je moet kernwaarden personaliseren in communicatie, (fysieke) elementen en in gedrag.